A szurkolók támogatják az MLSZ stratégiai céljait és eszközeit

2017. március. 10., 14:16   |    

A szurkolók támogatják az MLSZ stratégiai céljait és eszközeit

A magyar labdarúgás stratégiai kérdéseiről összeállított kérdőív rendkívül népszerű volt a szurkolók körében: 29,387 válaszadó tisztelte meg segítségével, véleményével az MLSZ-t. A szurkolók a kérdések döntő többségében egyértelműen megerősítették az MLSZ stratégiai céljait és eszközeit.

A tavaszi szezon közeledtével az MLSZ kérdőívet állított össze a hazai futballszurkolók számára, amelyben stratégiai kérdésekről nyilváníthattak véleményt.

Az MLSZ számára kiemelten fontos, hogy megismerje a szurkolók véleményét a magyar futball jövőjét befolyásoló stratégiai kérdésekben, és pontos képet kapjon arról, hogy a bajnoki küzdelmek közönsége mit gondol a további fejlesztések lehetséges irányairól.

Az OTP Bank és a Merkantil Bank Liga létszámcsökkentésének eredményeként mind gazdasági, mind szakmai szempontból kiegyensúlyozottabb és koncentráltabb lett a mezőny, és a létszámcsökkentés lehetővé tette, hogy az NB II-es csapatoknál is megjelenő televíziós közvetítési bevétel kevésbé aprózódjon el, így a kluboknak érzékelhető gazdasági segítséget nyújtson. Összességében elmondható, hogy az NB II mind gazdaságilag, mind szakmailag közelebb került az NB I-hez, így annak közvetlen hátországaként jobban képes működni.

A kérdőívek tanúsága szerint ezekkel a törekvésekkel a szurkolók is egyetértenek: egyöntetű véleményként jelent meg az NB II és az NB I feltételrendszerének harmonizációja (10. kérdés), és a drukkerek válaszaiból az is kiderült, hogy nem vágynak nagy létszámú első osztályú bajnokságra (1. kérdés).

Ami a lebonyolítást illeti: a szurkolók markáns véleménye szerint a bajnokság jelenlegi, körmérkőzéses lebonyolítása a kívánatos út, nincs szükség rájátszás bevezetésére (2. kérdés), azt viszont örömmel vennék a drukkerek, ha a győzelem kiharcolására, a több gól elérésére még inkább ösztönözve lennének a csapatok (3. kérdés).

Az MLSZ stratégiai törekvése a fiatal, saját nevelésű játékosok előtérbe helyezése, szerepeltetésük támogatása a televíziós és névszponzori díjak elosztásának differenciálásán keresztül. A törekvéssel – kötelező vagy opcionális jelleggel – a magyar szurkolók 81 százaléka is egyetért, olyannyira, hogy 73 százalékuk még a külföldi játékosok számát is korlátozná a hazai játékosok pozitív diszkriminációjának érdekében (4-5. kérdés).

Hasonlóan: a szurkolók véleménye szerint a differenciált támogatások elosztásának a nézőszámok esetében is jelentkeznie kell. A drukkerek 70 százaléka úgy gondolja, hogy a kluboknak mindent meg kell tenniük a szurkolók kiszolgálásáért, és ezzel együtt a nézőszámok emelkedéséért (6. kérdés). Ugyanakkor a szurkolók azt is határozottan jelezték: bár a szurkolók jobb és tartalmasabb kiszolgálása, vagy a jegyvásárlás egyszerűsítése is fontos szempont, egyértelműen a játék színvonalának növekedését jelölték meg a legerősebb motivációs tényezőnek a magasabb meccslátogatások érdekében (8. kérdés).

A Magyar Labdarúgó Szövetség – az UEFA szabályainak és szellemiségével együttműködve – elkötelezett híve a pálya környéki erőszak visszaszorításának, a sporttelepek biztonságos és komfortos használatának, a rasszizmus és a diszkrimináció visszaszorításának. A törekvés sikereként könyvelhető el, hogy a szurkolók mindössze 7 százaléka gondolja úgy, hogy a nézőtéri magatartás elfogadhatatlan számára (7. kérdés).

Az MLSZ kiemelt stratégiai törekvése a női labdarúgás fejlesztése, a tömegbázis szélesítése, a nemzetközi versenyképesség javítása. 2010 óta ugrásszerű növekedés figyelhető meg mind a játékosok, mind a csapatok számában: a játékosok száma megnégyszereződött, a női futballcsapatok száma pedig 107-ről 320-ra nőtt, és mind az U17-es, mind az U19-es válogatottunk kvalifikálta magát az Európa-bajnoki selejtezők elitkörébe. A női futball mellett a futsalszakág is jelentős sikereket tudhat magáénak: 2010 óta 593 százalékkal nőtt a csapatok száma, jelenleg 1247 csapat vetélkedik a különböző sorozatokban. A szurkolók mindkét szakágat támogatásokról biztosították: a válaszadók 65 százaléka szerint fontos, hogy mind a női futball, mind a futsal további fejlődésen menjen keresztül (11. kérdés).

A szurkolók döntésképtelennek bizonyultak a tévéközvetítések kérdésében: a válaszadók harmad beérné 2-3 mérkőzés sugárzásával, de ugyanennyien vannak, akik az OTP Bank Liga össze mérkőzését a képernyőre követelik.

A szurkolók szavazatait galériánkban tekinthetik meg:


A hírkategória további hírei

Főszponzoraink

  • Adidas
  • OTP Bank
  • TMP
  • Mol GBS